Jakie typy tłumików używane są przy tuningu wydechu
- 22 listopada 2024
Zawieszenia typowych aut są projektowane w taki sposób, żeby im zapewnić odpowiedni kompromis pomiędzy komfortem a bezpieczeństwem. Jednym z ważniejszych elementów w każdym zawieszeniu są tuleje, wykonane najczęściej z gumy i metalu. Podczas normalnej jazdy tego typu rozwiązanie sprawdza się całkiem dobrze, tak więc właściciele aut nie muszą z nim nic robić. Całkowicie odmiennie będzie jednak wyglądała sytuacja, jeśli ktoś chciałby jeździć swoim autem bardziej terenowo lub sportowo. Wówczas zawieszenie będzie narażone dużo więcej przeciążeń, co w skrajnych sytuacjach może nawet doprowadzić do uszkodzenia gumy w elementach tulei. W takim przypadku z pomocą przychodzi tworzywo sztuczne zwane poliuretanem. Jak pokazuje praktyka, materiał ten sprawdza się bardzo dobrze w zawieszeniach, ponieważ daje dużo sztywności i odporność na mocne przeciążenia.
Wytrzymałość ta jest nawet kilka razy większa od klasycznych rozwiązań, dzięki czemu tuleje zawieszeń są obecnie powszechnie stosowane w różnego rodzaju sportach motorowych. Lecz konsekwencją zastosowania takich elementów jest znacznie sztywniejsza i twardsza praca całego zawieszenia, która ma duży wpływ na komfort jazdy. Jednak aby tuleje poliuretanowe mogły pełnić swoją rolę, to muszą być naprawdę dokładnie dopasowane. Jeśli będzie za dużo luzów między danymi elementami, to znacząco to będzie wpływać na jazdę. Dlatego też ważne jest, żeby producent poliuretanowych tulei je zrobił bardzo precyzyjnie.
+Tekst Sponsorowany+